Karayolu, demiryolu ve havayolu
taşımacılığı gibi denizyolu taşımacılığı da hem avantaj hem de dezavantaj
getiren yöntemlerdendir. Denizyolu lojistiğinde kimi zaman olumsuz hava
şartları yüklerin vaktinde gereken noktaya ulaşmasını önlerken kimi zaman da
deniz korsanlarının saldırıları bu taşımacılığa zarar vermektedir.
Gerek Mısır ekonomisi gerekse global ticaret açısından büyük
bir öneme sahip olan Süveyş Kanalı
küresel ticaretin yaklaşık yüzde 12’sinin devam ettirildiği bir bağlantı yolu
olarak ön plana çıkar. Afrika kıtasının çevresini dolaşmaya gerek kalmadan Asya
ile Avrupa arasında ticaret yapılmasını sağlayan Süveyş Kanalı önemi ile adından söz ettirmeyi başarır.
Sina yarımadasının batı kısmında yer alan Süveyş Kanalı denizyolu taşımacılığı
açısından kilit noktalar arasında bulunur. 193,3 km uzunluğa sahip olan kanalın
en dar kısmı 313 metre olarak ölçülmüştür. Dünyanın en mühim su yolları
içindeki ehemmiyetini korumaya devam eden kanal Asya kıtasının büyümekte olan
gücünü Avrupa kıtasına taşımada bir köprü vazifesi görür.
Çin denizyolu
taşımacılığı da hem avantaj hem de dezavantaj barındırmaktadır. Denizyolu
taşımacılığında gümrükleme, dünya çapında ulaşım, güzergâh, gecikme, teslimat,
navlun ücreti, koordinasyon, gerçek zamanlı izleme, gemi doluluk yüzdesi
belirsizliği, yükleme verilerinin doğruluk payı gibi pek çok sorun zaman zaman
kendini göstererek işlerin ters gitmesine sebep olabilir.
Bununla beraber Uzakdoğu
deniz taşımacılığı alanında olumsuz hava koşulları ve deniz korsanlarının
gemi kaçırma girişimleri de deniz lojistiğini olumsuz etkilemekte olan önemli
sorunlardır. Uzakdoğu deniz lojistiğini eksi yönde etkileyen bu faktörlere her
zaman rastlanmasa da bazı zamanlar bu problemlerle karşılaşılabilir. Yani
olasılıklar daima göz önünde bulundurulmalıdır.
Zaman zaman yük gemilerine düzenlenen saldırılar ve kaçırma
girişimleri lojistik şirketlerinin endişe duymasına sebebiyet vermektedir. En
önemli Süveyş Kanalı sorunları
arasında kendine yer bulan korsan saldırıları, bu kanalın ticari faaliyetleri
aksatmasına neden olmaktadır. Global anlamda öncü konteyner taşımacılığı
firmalarına ait gemiler rotalarını Ümit Burnu’na çevirmektedir.
Oysa Süveyş Kanalı
denizyolu ticareti için son derece önem taşıyan bir merkezdir. Bu kanalda
yaşanan olumsuz durumlar deniz lojistiğini de doğrudan etkiler. Ticaret
gemileri yüklerini kısa yoldan, yani Süveyş Kanalı’ndan geçerek belirlenen
noktalara ulaştıramamaktadır. Bu kanalın kullanılamıyor olması, navlun
fiyatlarında artış yaşanması anlamına gelir.
Çok yakın bir tarihte Kızıldeniz’de Yemek kıyısı
dolaylarında bir ticari geminin saldırıya uğraması ve geminin Somalili
korsanlarca kaçırılması endişeyi körükleyen bir sebep olarak
değerlendirilmektedir. Süveyş Kanalı
gemi geçişi için güvenli bir yer olma özelliğini yitirdiği için firmalar
artık bu kanalı kullanmak yerine daha uzun ancak güvenli rotaları tercih
etmektedir.
Yine geçmiş günlerde Kızıldeniz’de bulunan Bab El-Mendep
boğazı dolaylarında Yemen’deki Husiler tarafından bir balistik füze ateşlenerek
kargo gemisine çarptığı bilgisi büyük bir yankı uyandırmıştır.
Saldırıların aynı zamanda Süveyş Kanalı'ndan Hint Okyanusu'na kadar hem
Avrupa hem de Asya'ya kargo ve enerji sevkiyatı için hayati önem taşıyan bir
koridordan geçen gemileri de tehlikeye attığı vurgulanmıştır.
Süveyş Kanalı’nın artan saldırılarla birlikte kullanımının
askıya alınması ticari ilişkilerin zayıflamasına sebebiyet verebilir ancak
Arkas ile bu alışveriş tüm hızıyla devam eder. Çünkü günümüz teknolojisi
sayesinde pek çok yoldan taşımacılık faaliyetlerine devam etmek mümkündür.
Demiryolu, havayolu ve karayolu
taşımacılığı sayesinde ürün nakliyatında kesinti yaşanmaksızın ticaret
devam eder.
Yıllık 11 milyon kilogramı aşan iş hacmine sahip Arkas,
havayolu lojistiği sektöründe öncü olan havayolu forwarder firmalarından biri
olarak ön plana çıkar. Geniş ve kuvvetli acente & network ağına sahip olan
şirket tam 140 ayrı ülkede kapıdan kapıya hizmet faaliyeti yürütmektedir.
Bununla beraber müşterilerin ihracat ve ithalat taleplerinin yanı sıra 3. ülke
taşımalarında da avantajlı çözümler sunar.
Son dönemlerin popüler yöntemi haline gelen aktarmalı lojistik sayesinde nakliye
işlemleri hız kesmeksizin devam eder. Transit taşımacılık olarak da
adlandırılan bu yöntemde farklı taşımacılık yolları birleştirilerek nakliye
sağlıklı bir biçimde gerçekleştirilmiş olur. Doğrudan havayolu ile birlikte bu
yöntem de sıklıkla başvurulan çözümler arasındadır.
Denizyolu aktarmalı havayolu ile hem denizyolu hem de
havayolu kullanılmak suretiyle gerçekleştirilen nakliyata verilen isimdir.
Denizyolunun ya da havayolunun tek başına yeterli gelmediği durumlarda bu
çözüme yönelmek oldukça ideal bir seçenektir. Denizyoluyla başlayan taşımacılık
havayoluyla devam ettirilerek ürünler ilgili noktaya ulaştırılır.
Demiryolu
taşımacılığı günümüzde popülerliğini koruyan bir lojistik türüdür.
Demiryolu, havayolu gibi her noktaya ulaşan bir ulaşım bağlantısı değildir. Bu
sebeple demiryoluyla başlayan taşıma, havayoluna aktarılmak suretiyle devam
ettirilir. Havayolu sayesinde dünyanın her noktasına ulaşım sağlanması aktarmalı taşımacılık faaliyetlerinin
süratle yapılmasını sağlar.
Yukarıda da sözünü ettiğimiz üzere demiryolu her noktaya
ulaşım sağlayamaz. Eğer teslimat noktası yakınsa havayoluna ihtiyaç duyulmaz.
Karayolu kullanılarak gönderiler hedef bölgeye ulaştırılır. Bu sebeple
demiryolu aktarmalı karayolu taşımacılığının önemi oldukça büyüktür.
Denizyoluyla taşımacılık oldukça pratik ve avantajlıdır
ancak her bölgenin denize kıyısı bulunmayabilir. Bu sebeple denizyoluyla
başlayan lojistik hizmeti karadan devam ettirilmelidir. Demiryolu aktarması
sayesinde gönderiler denize kıyısı bulunmayan noktalara da rahatlıkla
ulaştırılabilir.
Kaynak: null
Diğer Blog Yazıları
İletişim
Sadece bir telefon uzaktayız. İletişim sayfamız üzerinden dilediğiniz zaman bize ulaşabilirsiniz