Süveyş Kanalında Yaşanan Denizyolu Taşımacılığı Sorunları - Arkas Lojistik

Süveyş Kanalında Yaşanan Denizyolu Taşımacılığı Sorunları - Arkas Lojistik

Blog Tarihi 27/12/2023

Süveyş Kanalında Yaşanan Denizyolu Taşımacılığı Sorunları

Karayolu, demiryolu ve havayolu taşımacılığı gibi denizyolu taşımacılığı da hem avantaj hem de dezavantaj getiren yöntemlerdendir. Denizyolu lojistiğinde kimi zaman olumsuz hava şartları yüklerin vaktinde gereken noktaya ulaşmasını önlerken kimi zaman da deniz korsanlarının saldırıları bu taşımacılığa zarar vermektedir.

Gerek Mısır ekonomisi gerekse global ticaret açısından büyük bir öneme sahip olan Süveyş Kanalı küresel ticaretin yaklaşık yüzde 12’sinin devam ettirildiği bir bağlantı yolu olarak ön plana çıkar. Afrika kıtasının çevresini dolaşmaya gerek kalmadan Asya ile Avrupa arasında ticaret yapılmasını sağlayan Süveyş Kanalı önemi ile adından söz ettirmeyi başarır.

Sina yarımadasının batı kısmında yer alan Süveyş Kanalı denizyolu taşımacılığı açısından kilit noktalar arasında bulunur. 193,3 km uzunluğa sahip olan kanalın en dar kısmı 313 metre olarak ölçülmüştür. Dünyanın en mühim su yolları içindeki ehemmiyetini korumaya devam eden kanal Asya kıtasının büyümekte olan gücünü Avrupa kıtasına taşımada bir köprü vazifesi görür.

Uzak Doğu Denizyolu Taşımacılığı Sorunları

Çin denizyolu taşımacılığı da hem avantaj hem de dezavantaj barındırmaktadır. Denizyolu taşımacılığında gümrükleme, dünya çapında ulaşım, güzergâh, gecikme, teslimat, navlun ücreti, koordinasyon, gerçek zamanlı izleme, gemi doluluk yüzdesi belirsizliği, yükleme verilerinin doğruluk payı gibi pek çok sorun zaman zaman kendini göstererek işlerin ters gitmesine sebep olabilir.

Bununla beraber Uzakdoğu deniz taşımacılığı alanında olumsuz hava koşulları ve deniz korsanlarının gemi kaçırma girişimleri de deniz lojistiğini olumsuz etkilemekte olan önemli sorunlardır. Uzakdoğu deniz lojistiğini eksi yönde etkileyen bu faktörlere her zaman rastlanmasa da bazı zamanlar bu problemlerle karşılaşılabilir. Yani olasılıklar daima göz önünde bulundurulmalıdır.

Süveyş Kanalına Olan Saldırıların Denizyolu Lojistiğine Etkileri ve Sonuçları

Zaman zaman yük gemilerine düzenlenen saldırılar ve kaçırma girişimleri lojistik şirketlerinin endişe duymasına sebebiyet vermektedir. En önemli Süveyş Kanalı sorunları arasında kendine yer bulan korsan saldırıları, bu kanalın ticari faaliyetleri aksatmasına neden olmaktadır. Global anlamda öncü konteyner taşımacılığı firmalarına ait gemiler rotalarını Ümit Burnu’na çevirmektedir.

Oysa Süveyş Kanalı denizyolu ticareti için son derece önem taşıyan bir merkezdir. Bu kanalda yaşanan olumsuz durumlar deniz lojistiğini de doğrudan etkiler. Ticaret gemileri yüklerini kısa yoldan, yani Süveyş Kanalı’ndan geçerek belirlenen noktalara ulaştıramamaktadır. Bu kanalın kullanılamıyor olması, navlun fiyatlarında artış yaşanması anlamına gelir.

Çok yakın bir tarihte Kızıldeniz’de Yemek kıyısı dolaylarında bir ticari geminin saldırıya uğraması ve geminin Somalili korsanlarca kaçırılması endişeyi körükleyen bir sebep olarak değerlendirilmektedir. Süveyş Kanalı gemi geçişi için güvenli bir yer olma özelliğini yitirdiği için firmalar artık bu kanalı kullanmak yerine daha uzun ancak güvenli rotaları tercih etmektedir.

Yine geçmiş günlerde Kızıldeniz’de bulunan Bab El-Mendep boğazı dolaylarında Yemen’deki Husiler tarafından bir balistik füze ateşlenerek kargo gemisine çarptığı bilgisi büyük bir yankı uyandırmıştır.  Saldırıların aynı zamanda Süveyş Kanalı'ndan Hint Okyanusu'na kadar hem Avrupa hem de Asya'ya kargo ve enerji sevkiyatı için hayati önem taşıyan bir koridordan geçen gemileri de tehlikeye attığı vurgulanmıştır.

 

Arkas Lojistik ile Denizyolu Taşımacılığı Çözümleri

Süveyş Kanalı’nın artan saldırılarla birlikte kullanımının askıya alınması ticari ilişkilerin zayıflamasına sebebiyet verebilir ancak Arkas ile bu alışveriş tüm hızıyla devam eder. Çünkü günümüz teknolojisi sayesinde pek çok yoldan taşımacılık faaliyetlerine devam etmek mümkündür. Demiryolu, havayolu ve karayolu taşımacılığı sayesinde ürün nakliyatında kesinti yaşanmaksızın ticaret devam eder.

Direkt Havayolu

Yıllık 11 milyon kilogramı aşan iş hacmine sahip Arkas, havayolu lojistiği sektöründe öncü olan havayolu forwarder firmalarından biri olarak ön plana çıkar. Geniş ve kuvvetli acente & network ağına sahip olan şirket tam 140 ayrı ülkede kapıdan kapıya hizmet faaliyeti yürütmektedir. Bununla beraber müşterilerin ihracat ve ithalat taleplerinin yanı sıra 3. ülke taşımalarında da avantajlı çözümler sunar.

Denizyolu Aktarmalı Havayolu

Son dönemlerin popüler yöntemi haline gelen aktarmalı lojistik sayesinde nakliye işlemleri hız kesmeksizin devam eder. Transit taşımacılık olarak da adlandırılan bu yöntemde farklı taşımacılık yolları birleştirilerek nakliye sağlıklı bir biçimde gerçekleştirilmiş olur. Doğrudan havayolu ile birlikte bu yöntem de sıklıkla başvurulan çözümler arasındadır.

Denizyolu aktarmalı havayolu ile hem denizyolu hem de havayolu kullanılmak suretiyle gerçekleştirilen nakliyata verilen isimdir. Denizyolunun ya da havayolunun tek başına yeterli gelmediği durumlarda bu çözüme yönelmek oldukça ideal bir seçenektir. Denizyoluyla başlayan taşımacılık havayoluyla devam ettirilerek ürünler ilgili noktaya ulaştırılır.

Demiryolu Aktarmalı Havayolu

Demiryolu taşımacılığı günümüzde popülerliğini koruyan bir lojistik türüdür. Demiryolu, havayolu gibi her noktaya ulaşan bir ulaşım bağlantısı değildir. Bu sebeple demiryoluyla başlayan taşıma, havayoluna aktarılmak suretiyle devam ettirilir. Havayolu sayesinde dünyanın her noktasına ulaşım sağlanması aktarmalı taşımacılık faaliyetlerinin süratle yapılmasını sağlar.

Demiryolu Aktarmalı Karayolu

Yukarıda da sözünü ettiğimiz üzere demiryolu her noktaya ulaşım sağlayamaz. Eğer teslimat noktası yakınsa havayoluna ihtiyaç duyulmaz. Karayolu kullanılarak gönderiler hedef bölgeye ulaştırılır. Bu sebeple demiryolu aktarmalı karayolu taşımacılığının önemi oldukça büyüktür.

Denizyolu Aktarmalı Demiryolu

Denizyoluyla taşımacılık oldukça pratik ve avantajlıdır ancak her bölgenin denize kıyısı bulunmayabilir. Bu sebeple denizyoluyla başlayan lojistik hizmeti karadan devam ettirilmelidir. Demiryolu aktarması sayesinde gönderiler denize kıyısı bulunmayan noktalara da rahatlıkla ulaştırılabilir.

 

 

 

Kaynak: null

İletişim

Sadece bir telefon uzaktayız. İletişim sayfamız üzerinden dilediğiniz zaman bize ulaşabilirsiniz

İletişim